Special Issues 2019

"Skills and competences in maritime logistics: managerial and organizational emerging issues for human resources"

The Call for Abstracts is available here.

Abstracts submission deadline: 15.2.2019 extended! 5.3.2019. Full papers submission deadline: 15.5.2019. Abstracts and full papers will undergo double blind review.

The Special Issue will be published in Septembre 2019.

 

"Studying organizations: identity, pluralism and change"

The proposal has a strong and direct connection with the annual Workshop of Researchers in the Organizational Field.

The Call for Papers is available here.

Full papers submission deadline: 15.4.2019. Full papers will undergo double blind review.

The Special Issue will be published in May 2019.

La qualità nei servizi di edutainment. Il caso dell’Acquario di Cattolica

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L’articolo concentra la sua attenzione sulle caratteristiche che assume la qualità e quali condizioni necessita, in un particolare contesto di servizi, quale è quello dell’edutainament, settore emergente che presenta interessanti aspetti da analizzare per meglio capire quale possa essere il ruolo della qualitò nella della definizione del  posizionamento strategico di un’impresa operante in questo settore.

L’esperienza dell’Acquario di Cattolica, città italiana della costa adriatica, con la sua storia problematica, aiuta nella comprensione dei varie e numerosi elementi che contribuiscono a costruire un’immagine appropriata ed a soddisfare le attese dei clienti. L’analisi viene sviluppata usando la classica letteratura sui servizi,  distinguendo le diverse dimensioni in cui la qualità si articola e come queste possono intervenire nella progettazione e nella produzione di un pacchetto di servizi.

 

 

The paper focuses its attention on quality characteristics and conditions  in a specific service context, that is the edutainement sector, an emerging one that presents interesting aspects  to analyze in order to better understand the role of quality in the definition of the strategic positioning.

The experience of the Acquario di Cattolica, with its problematic shortly described  history,  helps in the comprehension of the various and numerous elements  that contribute to build an appropriate image and to satisfy clients. The analysis is developed using the classic literature on services, distinguishing the different dimensions involved in the planning and in the production of services.