Special Issues 2019

"Skills and competences in maritime logistics: managerial and organizational emerging issues for human resources"

The Call for Abstracts is available here.

Abstracts submission deadline: 15.2.2019 extended! 5.3.2019. Full papers submission deadline: 15.5.2019. Abstracts and full papers will undergo double blind review.

The Special Issue will be published in Septembre 2019.

 

"Studying organizations: identity, pluralism and change"

The proposal has a strong and direct connection with the annual Workshop of Researchers in the Organizational Field.

The Call for Papers is available here.

Full papers submission deadline: 15.4.2019. Full papers will undergo double blind review.

The Special Issue will be published in May 2019.

Continuità e discontinuità negli studi di marketing

Essays
On issue: 
Field: 
Marketing
Authors: 
Abstract: 

Il moltiplicarsi di forme specialistiche di marketing suggerisce l’ipotesi che questa disciplina abbia raggiunto la fase di maturità e che una nuova fase innovativa possa aprirsi. Il marketing è nato con le nuove teorie manageriali sviluppatesi con la II rivoluzione industriale. L’equilibrio impresa-consumatore-mercato-società-Stato affermatosi a partire da quegli anni si è modificato. La cultura post-moderna radicatasi con la globalizzazione ha profondamente influenzato il marketing negli ultimi anni; l’approccio post-moderno sta mostrando tutti i suoi limiti. Si apre oggi la possibilità di recuperare la grande tradizione del marketing riportando al centro della sua ricerca l’impresa e il mercato.